Bank iD je státem uznávaná identifikační metoda, která umožňuje komunikaci se státní správou i soukromými společnostmi, jako jsou zdravotní pojišťovny, obchody, služby nebo pojišťovny. Její používání je velmi snadné, funguje stejně jako přihlašování k internetovému bankovnictví. A odpovídá tomu i stupeň jejího zabezpečení.
To všechno jsou zároveň důvody, proč Bank iD už alespoň jednou využilo 2,5 milionu bankovních klientů, tedy každý třetí dospělý Čech. Před spuštěním platformy komunikovalo se státem online 500 000 občanů, dnes jich je už víc než 5,5 milionu. A jako svůj identifikační prostředek využívá Bank iD 80 procent z nich. Firem zapojených do Bank iD je v současnosti přes 150.
Počítá se s dalším rozvojem bankovní identity, přičemž rolí bank je přinášet uživatelský pohled na online služby státu. Konkrétním společným projektem může být např. plánovaná česká eDokladovka, tedy aplikace, díky které by lidé měli mít možnost prokazovat svou totožnost pomocí mobilu, nebo evropský projekt digitální peněženky eWallet. Ta by měla sloužit i k prokazování dalších atributů, např. řidičského oprávnění, zdravotního pojištění či dosaženého vzdělání.
0 komentářů